ForumZdjęciaDownload StatystykiAdministratorzy Kontakt i adresCentralna komisja egzaminacyjna (cke.edu.pl)

Ogłoszenie
Plan Lekcji           O naszej szkole w prasie          Matura          Losy absolwentów
Witamy Gość

Zarejestrowani Użytkownicy: Brak
Najwięcej użytkowników 657 było obecnych 2007-06-29, 17:12

Statystyki
Nasi użytkownicy napisali 4527 postów, 2509 tematów
Mamy 113 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrowana osoba: WojtekP

Odsłon: 187

Strona WWW II LO w Lubartowie

UWAGA GIMNAZJALIŚCI

Od września 2016r. wsparciem SGH w ramach projektu "Klasa akademicka SGH"
zostanie objęta nowo tworzona klasa I a - politechniczna.

Warto więc wybrać II LO.

więcej...

Wysłany: Elzbieta Mizio @ Wczoraj 22:23

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2016/2017
odbędzie się 1 września 2016r. o godz. 10.00.

Msza Św. z okazji rozpoczynającego się roku szkolnego odprawiona zostanie w kościele MBNP 1.09.2016 o godz. 8.00.

Wyprawa do Gruzji 2016 - cz.2

Publikacja tubalubartowa.pl cz.1
Publikacja tubalubartowa.pl cz.2

ALBUM

Dnia 7 lipca zmieniliśmy miejsce zamieszkania z Kutaisi na Batumi. Po czterogodzinnej drodze zatrzymaliśmy się na czarną plaże o właściwościach leczniczych w Ureki. Spędziliśmy 5 godzin na plażowaniu. Pojechaliśmy do Batumi, gdzie wypakowaliśmy bagaże i poszliśmy do restauracji zasmakować tradycyjnych dań gruzińskich. Następnie mieliśmy czas wolny, w trakcie którego każdy miał okazję zwiedzić miasto na własna rękę. O 22 wszyscy wrócili do domu i zaczęła się cisza nocna.

Dnia 8 lipca przywitał nas deszczowy poranek. Z nadzieją, że przestanie padać i będziemy mogli zwiedzać dalej Batumi czekaliśmy w domu. Niektórym z nas nie przeszkadzał deszcz i już od rana podziwiali miasto. Inni postanowili zostać w domu, ale nie nudzili się. Umiliło nam czas gotowanie, ćwiczenia i integracja z grupa. Wieczorem chłopcy postanowili wykapać się w morzu podczas deszczu. Nie było to zbyt bezpieczne z racji ogromnych fal,ale każdy wyszedł z tego cało. Zrobili również duże wrażenie na przechodniach, biegając w kąpielówkach po mieście w deszczu. Pomimo niesprzyjającej nam pogody nic nie zdołało nas powstrzymać przed świetna zabawą.

Dnia 9 lipca zerwalismy się rano z łóżek, aby zmienić po raz kolejny miejsce zakwaterowania. Tym razem droga poniosła nas do stolicy Gruzji, Tbilisi. Po drodze nie mogliśmy ominąć wspaniałych zabytków. Zawitalismy do klasztoru Katskhi położonego na wysokiej skale. Następnym przystankiem była Twierdza Gori z XII wieku. Potem dotarliśmy do skalnego miasta, które powstało dwa tysiące lat przed naszą erą. Z głową pełną wiedzy na temat gruzińskich obiektów pojechaliśmy do Tbilisi. Kiedy dotarliśmy na miejsce rozgościliśmy się w nowym miejscu zakwaterowania.

Dnia 10 lipca po porannej odprawie udaliśmy się do Kościoła pod wezwaniem świętych apostołów Piotra i Pawła na niedzielną mszę. Po niej pojechaliśmy do miasta Mccheta, gdzie mieliśmy przyjemność zobaczyć Katedrę Sweti Cchoweli wpisaną na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Potem mieliśmy chwilę czasu wolnego na zjedzenie i ewentualny zakup pamiątek na największym targu w Tbilisi, który znajdował się po drodze do katedry. Był tam różnorodny wybór produktów, od materiałów budowlanych przez ubrania, aż po jedzenie. Każdy tam znalazł coś dla siebie i swoich bliskich. Tak zakończyliśmy kolejny dzień naszej wyprawy.

Dnia 11 lipca musieliśmy radzić sobie bez naszego kierowcy Gucia, podróżowaliśmy metrem po Tbilisi. Spotkaliśmy się z naszą przewodniczką Ingą i wyruszyliśmy do katedry Awlabari, największej na Kaukazie, gdzie mogliśmy posłuchać pięknego śpiewu chóru . Świątynia ta wybudowana została w 2004 roku i widać ja z niemal każdego miejsca w mieście. Ruszając w kierunku Twierdzy Narikala mijaliśmy ekskluzywny, kontrastujący z innymi mieszkaniami pałac prezydencki oraz mieliśmy okazję przejść prze most pokoju nad rzeka Kurą, oddany do użytku w 2010 roku i liczący 150 metrów długości. Do twierdzy, która powstała w IV wieku wjechaliśmy kolejka, podziwiając piękny krajobraz stolicy. Następnym przystankiem był monumentalny posąg Matki Gruzji powstały w XX wieku. Potem udaliśmy się do Katedry Sioni, a następnie podążając starym miastem zobaczyliśmy symboliczny zegar. Po zwiedzaniu mieliśmy czas wolny, podczas którego mogliśmy kupić pamiątki oraz przekąsić coś dobrego. Wykończeni wędrówką wróciliśmy do naszej siedziby.

Dnia 12 lipca
wszyscy obudzili się bardzo wcześnie, ponieważ musieliśmy spakować swoje rzeczy i oddać pokoje w których mieszkaliśmy podczas pobytu w Tbilisi. Kiedy każdy był już gotowy wyruszyliśmy z naszą przewodniczką, Ingą w drogę nad Jezioro Tbiliskie, po drodze zaznaczając o Ambasadę Polski. Tym razem podróżowaliśmy autobusem miejskim. Oczywiście nie obyło się bez zgubienia przez naszego kolegę biletu autobusowego. Na szczęście policja gruzińska była przychylna i postanowiła nie wypisywać mandatu. Nad jeziorem spędziliśmy niecałe trzy godziny, gdyż czekały na nas jeszcze zakupy na targu. Kiedy każdy już się poopalał i wykąpał mogliśmy ruszyć w stronę centrum. Na targu mieliśmy czas wolny, po to aby skompletować nasze zakupy. Po powrocie do kwatery dokończyliśmy nasze pakowanie, podczas którego było sporo zamieszania. O godzinie 23:00 zapakowaliśmy walizki do "guciomobila" i wyruszyliśmy na lotnisko.Tam bardzo gorąco pożegnaliśmy Gucia i Ingę. Następnie poszliśmy na odprawę przygotowująca nas do lotu. Dnia 13 lipca o godzinie 5:12 czasu gruzińskiego wylecieliśmy z Tbilisi w stronę Warszawy, do której dotarliśmy już na godzinę 7 :05 czasu polskiego. Do Lubartowa dojechaliśmy autobusem na godzinę 12:20. Tak zakończyła się nasza przygoda ze wspaniałą Gruzją.

Wyprawa do Gruzji 2016 - cz.1
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-07-17, 12:59

ALBUM

Dnia 1 lipca o 14 05 opuściliśmy Lubartów ze świetnymi humorami. W końcu zaczęła się długo wyczekiwana przez nas wyprawa do Gruzji. O 18 dotarliśmy do naszej pięknej stolicy pod sam Pałac Kultury. Tam przesiedliśmy się do autobusu miejskiego nr 175 (oczywiście kupiliśmy bilety) i z ciężarem walizek dojechaliśmy na lotnisko Chopina. Cała odprawa zajęła kilka godzin, w trakcie których mieliśmy parę niespodziewanych sytuacji. Mianowicie nasza koleżanka Maja zgubiła bilet lotniczy. Nie martwcie się, znalazła go. Nasz kolega Janek został zatrzymany na bramce pod zarzutem przemytu metalowych przedmiotów. Swoimi zdolnościami konwersacji i urokiem osobistym zdołał przejść dalej. Nie uwierzycie, sorka Mizio również próbowała przemycić wodę. Niestety woda wyładowała w koszu. Oprócz zaistniałego wydarzenia nasz samolot opóźnił się około 30 minut.

Dnia 2 lipca o godzinie 4:00 tutejszego czasu wylądowaliśmy w Tbilisi. Poznaliśmy naszą przewodniczkę Ingę oraz kierowcę Gucia, którego autobus zapewnił nam nie lada wyzwanie, jednak podekscytowani warunkami lokalnego życia ruszyliśmy w stronę Udabno. Po drodze odwiedziliśmy pomnik Lecha Kaczyńskiego i oglądaliśmy architekturę stolicy Gruzji. Podczas postoju dziewczyny zapoznały się z miejscowymi sprzedawcami i otrzymały od nich prezent w postaci owoców. Około godziny 9:00 dojechaliśmy do naszego hostelu. Atmosfera istnie gruzińska. Magiczny klimat ośrodka prowadzonego przez Polaków oraz cudowne widoki. Po zakwaterowaniu i chwili odpoczynku wyruszyliśmy do David Garedża- klasztoru mnichów prawosławnych wykutego w skale, który został założony w VI wieku. Po górskiej przechadzce przy granicy z Azejberdżanem, gdzie napotkaliśmy wiele jaszczurek i kilka węży wróciliśmy do ośrodka. Od godziny 15 mieliśmy czas na odpoczynek, podczas którego jednym z ciekawszych zajęć, było bieganie po malowniczych polach i uganianie za zwierzętami. W trakcie zabawy Jagoda zgubiła telefon, który kupiła dwa dni wcześniej a Janek wdepnął w trotuar z końskiego łajna. W akcie desperacji Jagoda wraz z Bartkiem pobiegli szukać sprzęt wśród traw i błota, a Jankowi odjęło mowę (autentycznie). Na szczęście telefon Jagody się odnalazł. Ten dzień wyprawy wydawał się bardzo długi oraz był ogromnie interesujący.

Dnia 3 lipca naszej wyprawy wstaliśmy o 7 i poszliśmy na śniadanie. Po nim wyruszyliśmy w drogę do Kazbegi. Podróż była długa, ale nie tak odczuwalna, ponieważ po drodze zwiedziliśmy wiele miejsc. Pierwszy postój obył się w stolicy, Tibilisi. tam mieliśmy czas na wymianę pieniędzy na lary i zakup gruzińskich kart do telefonów, które umożliwiły dostęp do internetu. Następnie udaliśmy się na targ, aby kupić jedzenie potrzebne do przeżycia. Dom dziecka był naszym kolejnym celem. Podarowaliśmy dzieciom skromne upominki i próbowaliśmy z nimi porozmawiać, co było trudne przez barierę językową. Później zatrzymaliśmy się aby zwiedzić Monaster Dżwari z połowy IV wieku. Tam również mogliśmy podziwiać piękną panoramę. Po czym dojechaliśmy do fortecy Ananuri z przełomu XVI i XVII. Poszliśmy na plaże znajdująca się za tym obiektem i zrobiliśmy piękne zdjęcia. Na gruzińskiej drodze wojennej zatrzymaliśmy się pod pomnikiem przyjaźni rosyjsko- gruzińskiej, a następnie weszliśmy na wycieki kalcytowe z domieszką żelaza przypominające tureckie Pammulcale. Późnym wieczorem dojechaliśmy do nowej kwatery, gdzie powitała nas gorąco pani Nunu z mężem.

Dnia 4 lipca o 7 50 wyruszyliśmy w kierunku gór Kazbegi 3 jeepami, a naszym celem był lodowiec Gergeti. Na miejscu spotkaliśmy się z przewodnikiem i pieszo zaczęliśmy wędrówkę w stronę lodowca.
Droga była bardzo długa i mecząca
jak pielgrzymka klęcząca.
Piękne były te widoki jak Oskar ciemnooki,
pogoda była beznadziejna,
a Jagoda na śliskich stokach chwiejna
Rzeka rwąca niczym góra przed nami pnąca
My idziemy z daleka gdzie lodowiec na nas czeka
Gdy na lodowiec weszliśmy od razi o ciepłym kocu zamarzyliśmy
Ale tak nam się podobało że zimno nam nie przeszkadzało
Powrotna droga już bardziej wroga
Deszcz ciągle pada a grunt pod nogi nam się zapada
Kasia w owce się zmieniła i trzynaście razy wywaliła
Nawet Gruziński przewodnik wtedy zamiast szlaku wolał chodnik
Natalia z kolanem zepsutym, kostkę skręciła na kamieniu wykutym
Na szczęście wszystko się nam udało i każdy z nas wrócił cało
Dziesiąta godzinna wędrówka nasze marzenia w rzeczywistość zamieniła
Dziewczyny z Mateuszem jeepem wróciły i mokre ubrania wywiesiły
Chłopaki pieszo szybko do nas spieszą
Wszyscy wykończeni do łazienki w kolejce pod prysznic ustawieni
Po kolacji do łóżek się udaliśmy i z uśmiechem na twarzy zasypialiśmy

Autorzy: Kasia Ozon, Jagoda Kuźma, Natalia Robak, Wiktor Wiktorowicz.

Dnia 5 lipca kolejny raz musieliśmy zmienić miejsce zamieszkania, tym razem z Kazbegi na Mshetę. Poranne pakowanie się przyniosło wiele problemów, dwie osoby zgubiły portfel, z czego jeden się znalazł. Około 5 godzin zajęło nam dotarcie do kanionu Martvilli. Mieliśmy spływać przez niego pontonami, ale ku naszemu rozczarowaniu obiekt był zamknięty. W zamian za to zobaczyliśmy mniejszy kanion Okatse obok, który zaskoczył nas pięknymi widokami. Sprawdziliśmy pogodę, która była kompletnie nie sprzyjająca chodzeniu po górach. Pewien miły pan pomógł nam znaleźć zakwaterowanie w innym mieście, którym było Kutaisi. Kiedy dojechaliśmy zadziwiły nas aż tak dobre warunki jak na niezaplanowany nocleg. Tym razem mieszkaliśmy w dwóch kwaterach, więc musieliśmy się rozdzielić.

Dnia 6 lipca zwiedzaliśmy najpopularniejsze obiekty w Kutajisi. Mieliśmy przyjemność zobaczyć Gruziński Kościół Prawosławny Mocameta z XI wieku. Nie mogliśmy również przegapić Monastyr Gelati zbudowanego w XIII wieku oraz katedry Bagrati z XI wieku, które wpisane są na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Wieczorem wybraliśmy się do Teatru na spektakl, gdzie wystawiana była polska sztuka. Przedstawienie było zaskakujące i ciekawe. Ku naszemu zaskoczeniu na scenie występowała znajoma naszego kolegi Wiktora. To zaskakujące jaki ten świat jest mały. Zdziwiło nas jednak zachowanie mieszkańców Kutajisi w poważnym miejscu jakim jest teatr. Widać było, że niektórzy nie są przyzwyczajeni do kulturalnego zachowania, ponieważ gadali, odbierali telefony, wychodzili i przychodzili kiedy chcą. Po spektaklu zrobiliśmy sobie zdjęcie i porozmawialiśmy z sympatycznymi aktorami. Po wyjściu z teatru pomimo wielkiej ulewy i nie przyjemniej kąpieli dotarliśmy na kolację, która przygotowali dla nas chłopaki w bardzo charakterystyczny i zaskakujący sposób. Tak miną nam kolejny dzień w Gruzji.

Matury w II LO
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-07-15, 00:26
Publikacja lubatow24.pl

Znamy już wyniki egzaminu maturalnego
w II Liceum Ogólnokształcącym im. Piotra Firleja w Lubartowie.

Szkoła może poszczycić się wysokim poziomem zdawalności na poziomie 94,4 %, co na tle innych liceów w województwie sytuuje ją wysoko, gdyż absolwentów liceum, którzy zdali egzamin na Lubelszczyźnie było 86 %.

Na poziomie podstawowym warto zwrócić uwagę na wyniki stuprocentowe. Z egzaminu pisemnego z języka angielskiego taki wynik osiągnęło 14 osób, z matematyki 4 osoby, a z języka niemieckiego 1 osoba. Najlepszymi okazali się: Krzysztof Trepka, Mateusz Adamczyk i Bartosz Strachowski, którzy sto procent uzyskali z dwóch przedmiotów – języka angielskiego i matematyki. Jeżeli chodzi o egzamin ustny to z języka polskiego maksymalną ilość punktów uzyskało 14, a z języka angielskiego 25 osób. Najwyższe wyniki z egzaminów na poziomie rozszerzonym uzyskali: Marcelina Karpińska (100 % z języka polskiego) i Krzysztof Latek (100 % z języka angielskiego) oraz Edyta Czabaj (100% z języka hiszpańskiego).

Wyniki uzyskane przez absolwentów II LO warto także porównać z innymi szkołami w powiecie lubartowskim. W tym wypadku szkoła także wypada bardzo dobrze. Zdawalność egzaminu w powiecie w liceach ogólnokształcących wyniosła 86 %, w technikach 67 %, ogółem 79 %, a w szkole z 1 Maja, przypomnijmy, 94, 4 %.

Wszystkim tegorocznym maturzystom gratulujemy sukcesów
i życzymy dobrych wyborów dalszych kierunków kształcenia.

"Wybory samorządowe"
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-07-14, 22:42

Pozdrawiamy z Motycza Leśnego, gdzie odbywa się wakacyjna wymiana
młodzieży w ramach projektu międzynarodowego "Wybory samorządowe".

Zakończenie roku szkolnego
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-24, 14:07
album
Występ Szkolnego Bandu cz1
Występ Szkolnego Bandu cz2

Życzenia wakacyjne Burmistrza Miasta Lubartowa
Publikacja lubartowiak.com.pl

24 czerwca w naszym liceum odbyło się oficjalne zakończenie roku szkolnego 2015/2016. Uczniowie z niecierpliwością czekali na ten dzień, aby zasłużenie odpocząć po tak trudnych, wymagających wiele pracy dziesięciu miesiącach nauki. Dzięki wytrwałości i ciężkiej pracy wielu z nich osiągnęło wysokie wyniki w nauce - warto wspomnieć, że aż 49 osób uzyskało świadectwa z wyróżnieniem, czyli tzw. biało-czerwonym paskiem. Kilku uczniów przez cały rok szkolny nie opuściło ani jednej godziny lekcyjnej i uzyskało 100% frekwencję. II LO znane jest również z wielkiej aktywności uczniów, którzy wielokrotnie reprezentują naszą szkołę w olimpiadach przedmiotowych, konkursach czy turniejach na szczeblu nawet ogólnopolskim. Uhonorowani nagrodami i dyplomami zostali także uczniowie, którzy wykazali się aktywną pracą na rzecz szkoły i środowiska miejskiego - pracowali w Samorządzie Uczniowskim, Szkolnym Klubie Wolontariusza "Anioły z II LO" i Szkolnym Klubie Krajoznawczo-Turystycznym "Azymut", byli również organizatorami wielu imprez w szkole i poza nią. Nie zabrakło też uczniów wykazujących się zdolnościami sportowymi, którzy również otrzymali należne im nagrody i wyróżnienia. W tak ważnym dniu dla wszystkich uczniów oraz nauczycieli II LO uczestniczyli zaproszeni goście: Naczelnik Oświaty, Kultury i Sportu pani Ewa Sędzimierz, ks. proboszcz Piotr Stańczak oraz Przewodniczący Rady Rodziców, pan Dariusz Lipski. Uroczystość zakończyła muzyczna część artystyczna, w której uczniowie naszej szkoły wykonali kilka piosenek zapowiadających wakacyjny klimat. W imieniu uczniów pragniemy również podziękować Dyrekcji i Gronu Pedagogicznemu za wytrwałość, wyrozumiałość, zaangażowanie i trud włożony w kształtowanie naszych umysłów i postaw przez ten cały rok. Wszystkim zaś uczniom życzę udanych, pełnych słońca wakacji :)

Ula Kopeć, klasa 2g

Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-24, 13:22

Zakończenie roku szkolnego
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-23, 19:15
Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2015/2016
odbędzie się 24 czerwca (piątek) o godz.9.00.

Msza Św. w parafii MBNP o 8.00.

Wspominamy Czarnogórę
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-23, 10:32

Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-22, 21:25
W dniach 13-19 października 2016r.
Szkolny Klub Krajoznawczo- Turystyczny „AZYMUT”
planuje wycieczkę do Rzymu.

program

Osoby zainteresowane proszone są o kontakt z p. K. Płaszczewską lub p. E.Mizio.
Zaliczkę w kwocie 150 zł należy wpłacić do 23.06.2016

Zwycięzca konkursu BATERIADA
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-20, 08:20

www.zbierajzklasa.pl

Dyplom 1
Dyplom 2

Miło nam poinformować,

zwycięzcą trzeciej edycji ogólnopolskiego konkursu
dla szkół ponadgimnazjalnych BATERIADA
zostało II Liceum Ogólnokształcących im. Piotra Firleja w Lubartowie
zajmując I miejsce
i uzyskując tytuł Lidera zbiórki baterii.

Uczniowie II LO zebrali 1040 kg baterii, w nagrodę szkoła otrzymała laptopa i tableta marki Lenovo.

Koordynatorem szkolnym projektu jest p. Elżbieta Mizio.

Olimpiada Solidarności
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-17, 22:20
W dniach 14-16.06.2016r. w Krakowie odbył się finał III edycji konkursu "Olimpiada Solidarności. Dwie dekady Historii". Uczeń naszej szkoły Amadeusz Tomasiak z klasy IIg, wraz z uczniami reprezentującymi województwo lubelskie: Emilią Jankiewicz z Zespołu Szkół nr 2 im. Księcia P.K. Sanguszki w Lubartowie i Krzysztofem Łoza z I LO w Zamościu, zajęli VI miejsce.

Finał olimpiady odbył się w Nowohuckim Centrum Kultury, gdzie szesnaście trzyosobowych zespołów reprezentujących swoje województwa zmierzyło się w konkurencji prezentacji historycznej, jej obrony oraz egzaminu ustnego z wiedzy na temat najnowszej historii Polski. Dzień zakończył się wieczornym koncertem ambasadora tegorocznej edycji konkursu- zespołu Raz Dwa Trzy. W auli Collegium Novum Uniwersytetu Jagiellońskiego, odbyła się gala wręczenia nagród dla laureatów, w której udział wzięli sponsorzy, partnerzy oraz patroni Olimpiady.

Wypoczynek w Tatrach.
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-17, 13:46
W dniach 1 - 3 czerwca 2016r.
uczniowie z II LO im. Piotra Firleja z klas II a i II b udali się na wycieczkę w Tatry

pod opieką pań: Ewy Biernackiej, Ewy Hajduk, Katarzyny Kowalczyk i Anny Przybysławskiej.

Wczesnym rankiem wyjechaliśmy autokarem spod budynku naszej szkoły. Po długiej, ośmiogodzinnej podróży dotarliśmy do Zakopanego. Podczas przejazdu przez miasto podziwialiśmy piękne szczyty Tatr i uważnie słuchaliśmy naszego pana przewodnika, który jako rodowity zakopianin opowiadał bardzo ciekawe historie na temat gór i ich mieszkańców. Następnie rozpoczęliśmy naszą pieszą wędrówkę szlakiem turystycznym na Rusinową Polanę, skąd rozciągał się niesamowity widok na Tatry Wysokie. W drodze powrotnej do autokaru mieliśmy okazję podziwiać drewniane Sanktuarium Matki Bożej Królowej Tatr. Wieczorem udaliśmy się do ośrodka turystycznego w Mrowcach, należącego do p. Wojciecha Łukaszczyka, który jednocześnie był naszym przewodnikiem. Następnego dnia rano wyruszyliśmy na spacer Doliną Kościeliską. Niestety towarzyszył nam deszcz, a chmury gęsto spowiły tatrzańskie szczyty. Po południu, niezrażeni pogodą, skierowaliśmy się do Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na zakopiańskich Krzeptówkach, goszczących w 1997 r. Jana Pawła II w czasie jego pielgrzymki do Ojczyzny. Podczas naszego pobytu w stolicy Tatr nie mogło zabraknąć wizyty na Krupówkach, gdzie wśród straganów z pamiątkami spędziliśmy czas wolny. Trzeciego dnia uzupełniliśmy zapasy oscypków i ruszyliśmy w drogę powrotną do domu. Trzy dni wycieczki minęły jak jedna chwila, a nam wcale nie chciało się wracać do domu.

Komentarze: 0 :: Zobacz komentarze (Dodaj swój komentarz)

Ćwiczenia Terenowe w Tatrach Polskich.
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-14, 12:53

W dniach 10-15.06.2016r. młodzież z klas I i II z II LO,
wraz z opiekunami p. Katarzyną Płaszczewską i p. Elżbietą Mizio, wybrała się
na ćwiczenia terenowe w Tatry Polskie

Zajęcia terenowe z geografii odbyły się w podgrupach. Tematami poruszanymi podczas zajęć były zjawiska polodowcowe i krasowe. Wszystkie grupy pracowały pod czujnym okiem przewodników tatrzańskich: p. Michała Ślusarczyka i p. Michała Trzebuni.
Grupa zaawansowana pokonała dystans 76 km i przewyższenia ok. 4850 m., a druga - 78,5 km i przewyższenia ok. 4300 m., zdobywając szczyty: Kozi Wierch (2291m npm), Ciemniak (2096 m npm), Małołączniak (2096 m npm), Krzesanica (2122 m npm), Kondracka Kopa (2005 m npm), Giewont (1894 m npm), Kasprowy Wierch (1987 m npm), Przełęcz Karb (1853 m npm), Przełęcz Krzyżne (2112 m npm) oraz doliny: Kościeliską, Małej Łąki, Jaworzynki, Gąsiennicową, Pięciu Stawów i Bystrej. Młodzież penetrowała również jaskinie: Raptawicką, Mylnią i Smoczą Jamę. Oprócz zajęć w górach uczestnicy wyprawy odwiedzili stację meteorologiczną na Kasprowym Wierchu i bazę śmigłowca TOPR-u. Wieczorem wszyscy relaksowali się w basenach w Aquaparku w Zakopanem. Ostatni wieczór młodzież z II LO spędziła na wspólnym grillowaniu i z żalem oswajała się z myślą o powrocie do szarej rzeczywistości.
Szczególne podziękowania kierujemy do p. Bartłomieja Jemielniaka, p. Adriana Kusyka i p. Marka Wierzchonia za pomoc w opiece nad młodzieżą oraz pana Cezarego Nowakowskiego za przyjemną i bezpieczną podróż.

Certyfikat dla II LO
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2016-06-14, 11:43

Dzisiaj
Czas: 2:15
29 8 2016
Do końca roku zostało 125 dni.
Imieniny obchodzą: Flora, Jan, Racibor, Sabina
Nikt nie ma dziś urodzin.
Użytkownicy obchodzący urodziny w ciągu następnych 7 dni:

Facebook SKKT

II LO Mobilnie:

Zapraszamy pod adresem:

Strona zoptymalizowana pod urządzenia mobilne ;)